Nu är hyrorna klara för 131 lägenheter hos Sandbergs fastigheter i Skövde

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2003 23:59 CEST

Förhandlingen mellan Hyresgästföreningen och Sandbergs fastigheter är nu klar. Det blir hyreshöjningar från den 1 oktober 2003 med 50-80 kronor i månaden beroende på om det är en etta, tvåa, trea eller fyra .

– Uppgörelsen med Sandbergs fastigheter följer den flerårsuppgörelse som vi träffat med Skövdebostäder,säger Lars-Göran Andersson, förhandlingschef på Hyresgästföreningen region BohusÄlvsborg-Skaraborg.

För ytterligare upplysningar kontakta:

Lars-Göran Andersson, tel 0521-26 58 34, 070-58 73 730

www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hgf/subscription/press/public/gotoArticle?objectId=50827

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.