Ny ordförande i Region Mitt

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 16:19 CEST

Lars-Åke Larsson, Örebro, ny ordförande för 62.000 hyresgäster i Hyresgästföreningen Region Mitt

Hyresgästföreningen Region Mitt hade sitt årsmöte lördagen den 22 april kl 11.00 i Folkets Hus Kvarnsveden i Borlänge.

Läs pressmeddelande i sin helhet samt uttalanden i bifogade filerna.

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. 25.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.