Nytt verktyg vid höstens hyresförhandlingar

Pressmeddelande   •  Sep 08, 2003 13:59 CEST

– Det är bra att hyreskommittén har kunna lämna ifrån sig en gemensam rapport.

Det säger Elisabet Lönngren, ordföranden för Hyresgästföreningen Region Stockholm med anledning av den rapport som Hyreskommittén i dag redovisat.

– Det är mycket angeläget att arbetet med hyressättningen i Stockholms stad kommer i gång och jag hoppas att rapporten kan underlätta höstens hyresförhandlingar.

Rapporten kommer att diskuteras inom Hyresgästföreningens regionstyrelse när den om några veckor beslutar om riktlinjer för höstens hyresförhandlingar.

För ytterligare upplysningar
Elisabet Lönngren, telefon 070–301 60 24
För ytterligare upplysningar om rapportens innehåll
Erik Lundberg, telefon 070–301 60 38

www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hgf/subscription/press/public/gotoArticle?objectId=50180

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.