Oroande högt yrkande från Kolsvahem

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2003 11:29 CET

Förhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Kolsvahem har påbörjats. Vid första träffen presenterade Kolsvahem ett höjningsyrkande på 5,4 procent från 1 januari 2004.

– Det här är ett oroande högt yrkande, säger Hans-Göran Lång, förhandlare på Hyresgästföreningen. Han fortsätter:

– Det motsvarar en höjning med 212 kronor för en normal genomsnittlägenhet.

Förhandlingarna fortsätter den 8 januari 2004.

För ytterligare information kontakta Hans-Göran Lång
Telefon: 021-15 39 02 eller 070-328 39 02 (mobil)
E-post: hans-goran.lang@hyresgastforeningen.se

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.