Pedram Kouchakpour ny regionchef i Västra Sverige

Pedram Kouchakpour har utsetts till ny regionchef för Hyresgästföreningen region Västra Sverige. Han tillträder den 1 april.

Pedram Kouchakpour är 41 år och bor i Göteborg. Han har utbildning i både byggteknik och projektledning och arbetar nu som tillförordnad regionchef på Hyresgästföreningen region Västra Sverige. Han har tidigare bland annat varit projektledare, fastighetsingenjör och förhandlingschef i Hyresgästföreningen.

-Pedram Kouchakpour har under sin tid som tillförordnad regionchef visat att han är en kompetent och drivande ledare med stark förankring både hos förtroendevalda och anställda. Han har också en bred erfarenhet av både förhandling, utvecklingsfrågor, strategiskt påverkansarbete och nationella projekt vilket är till nytta för hela organisationen, säger Jonas Nygren, förbundschef i Hyresgästföreningen.

-Jag ser fram emot att få fortsätta arbeta med både förtroendevalda och anställda och bidra till att genomföra den spännande förändringsresa Hyresgästföreningen Västra Sverige har inlett. En av mina viktigaste drivkrafter är att vi ska fortsätta arbeta med att stärka folkrörelsen och vara en bred samhällsaktör. För att lyckas med detta så måste vi ständigt vässa Hyresgästföreningen organisatoriskt men också utveckla vår verksamhet utifrån vår värdegrund som en inkluderande och öppen folkrörelse, säger Pedram Kouchakpour i en kommentar.

Pedram Kouchakpour efterträder Anna Lönn Lundbäck som slutade sin tjänst i vintras.

Pedram Kouchakpour kommer även att medverka i det nationella övergripande ledningsarbetet och ingå i Hyresgästföreningens ledningsgrupp, HLG.

Region Västra Sverige har 76 000 medlemmar, 1 400 förtroendevalda och 90 anställda. Regionkontoret ligger i Göteborg.

För mer information, kontakta:

Jonas Nygren, förbundschef Hyresgästföreningen 070-688 11 81

Pedram Kouchakpour, tillträdande regionchef Västra Sverige 0702-99 94 32