Regionordföranden avgår

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2005 08:56 CEST

Hyresgästföreningens regionordförande Bengt-Åke Gustafsson och före detta ordförande i Gävleföreningen Roberth Krantz lämnar sina uppdrag i regionstyrelsen Aros-Gävle.
Detta blev klart vid regionstyrelsens sammanträde på fredagen. Hela Gävleföreningens styrelse avgick tidigare under veckan.

Bakgrunden till avhoppen är den uppmärksammade konferensresan där ett antal förtroendevalda i Gävleföreningen tillsammans med regionordföranden åkte limousin och helikopter.

-Det är bra att både Bengt-Åke och Roberth tar sitt ansvar och lämnar sina uppdrag. Det visar att det inträffade är oacceptabelt inom Hyresgästföreningen, säger regionens vice ordförande Hans Ohlsson, som nu blir tillförordnad regionordförande fram till nästa fullmäktige.

-Jag vill poängtera att Hyresgästföreningen nu kommer att göra allt för att åter förtjäna medlemmarnas förtroende, avslutar Hans Ohlsson.

För ytterligare information kontakta Hans Ohlsson

Telefon: 070-226 80 45 (mobil)

E-post: hans.ohlsson@hyresgastforeningen.se

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. 25.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.