Sänkta hyror i Gullspångbostäder AB

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 10:06 CET

Förhandlingen mellan Gullspångbostäder AB och Hyresgästföreningen, som initierades av Hyresgästföreningen, om 2007 års hyror är nu avslutad. Det blir sänkta hyror.

Gullspångbostäder AB sänker hyrorna med tio kronor per kvadratmeter och år från den 1 oktober 2007. Förbättrade underhållsvillkor ingår också i uppgörelsen.

- Viktigt att hyresgästerna känner av detta i plånböckerna, säger Per Johansson förhandlare på Hyresgästföreningen.
Bolaget kommer att gå från olja till pellets som energikälla, något som blir billigare.
- Det är dessutom ett bevis på att det går att sänka ett bostadsbolags kostnader och därmed hyrorna, fortsätter Per.

För ytterligare upplysningar kontakta:
Per Johanssson, 070-53 19 462, 0521-25 11 25

Hyresgästföreningens mål är allas rätt till en bra bostad. Vi vill att det byggs fler bostäder som är sunda och bra. Vi kräver rimliga hyror, inflytande och trygghet. Vi är en partipolitiskt obunden organisation för att alltid kunna ta hyresgästernas parti. Hyresgästföreningen förhandlar för alla hyresgäster som så vill - nio av tio hyreshushåll. Varje år vänder sig 100.000 medlemmar till föreningen för att få råd och hjälp i sina mellanhavanden med hyresvärden. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. Det gör oss till en av Sveriges största folkrörelser och den främsta företrädaren för hyresgästerna. 25.000 medlemmar har dessutom valt att engagera sig som förtroendevalda. Vi finns i 3.000 bostadsområden runt om i landet.