Tidaholms Bostads AB kräver 2 procent i hyreshöjning från den 1 januari 2004

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2003 09:01 CEST

Tidaholms Bostäder AB har begärt att förhandla med Hyresgästföreningen om att höja hyrorna från 1 juli 2004 för sina nästan 300 lägenheter.

Bostadsbolaget anger som skäl till höjningen ökade kostnader för försäkringar, kabel-TV och el.

– I förhandlingen kommer stor uppmärksamhet att ägnas åt inte bara hyresförändringar och hyresnivåer, utan också åt de frågor som har att göra med vad hyresgästerna får för sina pengar, säger Per Johansson, förhandlare på Hyresgästföreningen.

För ytterligare upplysningar kontakta:
Per Johansson, 070-53 19 462, 0521-26 58 00.

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.