Tvåårsuppgörelse träffad med Nordanstigs Bostäder

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2003 16:33 CET

Hyresförhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Nordanstigs Bostäder är klara och resulterade i en tvåårsuppgörelse Höjningen från 1 januari 2004 blev i genomsnitt 3,4 procent och från 1 januari 2005 blev det 2,2 procent.

– Helt nöjd med uppgörelsen är vi naturligtvis inte men vi har ändå lyckats att sänka hyresvärdens krav med ca en tredjedel, säger Anders Severin, förhandlare i Hyresgästföreningen. Han fortsätter:

– Med en tvåårsuppgörelse vet också hyresgästerna redan nu hur hyresnivån kommer att bli även nästa år.

För ytterligare information kontakta Anders Severin
Telefon: 018-18 93 14 eller 0709-75 90 14 (mobil)
E-post: anders.severin@hyresgastforeningen.se

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.