Varierad hyreshöjning för hyresgästerna i Köping

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2003 11:50 CET

Förhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Köpings Bostads AB är slutförda och uppgörelsen innebär en varierad höjning mellan 0 till 3,34 procent.

– Vi hade hoppats på en något lägre hyreshöjning, säger Hans-Göran Lång, förhandlare på Hyresgästföreningen. Han fortsätter:

– Men det känns bra att vi nu kan få diskutera med ägaren/kommunen. Vi kommer då att ta upp frågan om kommunens ansvar vid rivningen på Nygård.

De varierande hyreshöjningarna beror på den tidigare påbörjade hyresfördelningen.

För ytterligare information kontakta Hans-Göran Lång
Telefon: 021-15 39 02 eller 070-328 39 02 (mobil)
E-post: hans-goran.lang@hyresgastforeningen.se

Hyresgästföreningen arbetar för sunda och bra bostäder, rimliga hyror och inflytande och trygghet för hyresgästerna. Varje år vänder sig tiotusentals medlemmar till föreningen för råd eller stöd i kontakten med hyresvärden. Föreningen förhandlar om hyrorna för flertalet av landets hyresgäster. Över en halv miljon hushåll är medlemmar i Hyresgästföreningen. 16 000 medlemmar är dessutom aktiva som förtroendevalda eller husombud. Vi finns i 3 000 bostadsområden runt om i landet. Alla som vill engagera sig i boendefrågor är välkomna att göra det tillsammans med oss.