Nyhet -

Vi flyttar in i en portabel enrummare och bjuder kommunalrådet på inflyttningskaffe

På torsdag den 19 juni flyttar vi in i en fullt utrustad enrummare uppställd i parken Vängåvan i Sundsvall. Det är en del av Hyresgästföreningens satsning för att för att lyfta bostadsfrågan i Sundsvall och få till en diskussion kring vad vi kan göra för att lösa bostadsbristen.

–  Nästa vecka antar Sundsvalls kommunfullmäktige sitt bostadsprogram. Vi har varit med i den processen och tyckt till som boendeorganisation. Vi hoppas att bostadsprogrammet tydligt klargör att man i Sundsvall prioriterar billiga bostäder, säger Ali Qadiri, utredare på Hyresgästföreningen.

Samling kring det runda bordet
Hyresgästföreningen har gjort en enkät bland Sundsvalls kommunpolitiker om stadens bostadssituation. På torsdag klockan 14.00 kommer några av politikerna till oss i lägenheten och diskuterar sina lösningar. Då presenteras även svaren i enkäten och vi får se vad Sundsvalls politiker vill göra för att minska bostadsbristen.

Hålltider för torsdagen den 19 juni i parken Vängåvan:

11.00 – 17.00   Öppet Hus i lägenheten.
14.00  Rundabordssamtal om bostadssituationen i Sundsvall.

Medverkande: Lillemor Göranson, ordförande Hyresgästföreningen Sundsvall/Timrå, Jörgen Berglund (M), kommunalråd, Peder Björk (S), oppositionsråd, med flera.

Välkommen att titta in på en kaffe och prata bostad.

Ali Qadiri, utredare Hyresgästföreningen, 070-602 51 58

• region norrland