Debatt om bostadskrisen på Nolias stora scen

På lördag arrangerar Hyresgästföreningen en debatt på Nolias stora scen i Umeå. Ämnet är hur vi löser bostadskrisen och vad får det egentligen kosta att bo?

Bostadsfrågan är het, inte minst i Umeå med Bostadens aviserade försäljning av 1601 lägenheter till fastighetsbolaget Heimstaden i färskt minne. Under Noliamässan arrangerar Hyresgästföreningen en bostadspolitisk debatt på temat hur löser vi bostadskrisen och vad får det egentligen kosta att bo? Debattledare är journalisten Sverker Olofsson och vi kan därmed räkna med en intressant och intensiv debatt.

Tid: Lördag 12 augusti, kl. 15:00
Plats: Nolias stora scen, Umeå

I panelen ingår Marie Linder, förbundsordförande Hyresgästföreningen, Leif Nysmed (S), bostadspolitisk talesperson, Ewa Thalén Finné (M), bostadspolitisk talesperson, Nooshi Dadgostar (V), bostadspolitisk talesperson, Helena Lindahl (C), riksdagsledamot från Umeå och ledamot i näringsutskottet samt Daniel Lindblom, ordförande Umeå studentkår.

Marie Linder finns tillgänglig för en pressträff innan debatten, från klockan 14:30, i anslutning till stora scenen. Övriga paneldeltagare träffas efteråt.

Under veckan finns vi även på plats i Nolias hemtrevligaste monter, nummer U4022. Kom gärna förbi, ta en fika och prata bofrågor med våra företrädare.

Välkommen!

Elisabeth Ennefors, kommunikationschef, 072-559 91 29