​Hyresgästföreningen deltar under Umeå Business Arena

Den 14 februari deltar Hyresgästföreningens chefsekonom Martin Hofverberg i en paneldiskussion under Business Arena i Umeå. Media är välkomna.

Diskussionen ”…och hur ska det gå för hushållen?” handlar om privatekonomi kopplad till boende och övriga deltagare är Ulrika Blomqvist, vd Bostadsrätterna och Peter Sörman, vice vd Fastighetsägarna MittNord.

Tid: 13:50
Plats: Lokal Grim, Folkets Hus, Umeå

Om programpunkten
Även hushållen har på många håll levt high-life på bostadsrättsmarknaden de senaste åren, där man snabbt kunnat göra snabba vinster och på grund av de låga räntorna kunnat låna stora summor. Men med en höjd reporänta runt hörnet och en vikande konjunktur i annalkande, är frågan hur bolåneräntorna kommer att påverkas? Vad händer då med privatekonomin för alla de som köpt en bostad i norra Sverige under en gynnsam marknad – för att inte tala om alla de som står utanför bostadsmarknaden?

Om Business Arena
Business Arena är en mötesplats för aktörer inom fastighets- och samhällsbyggnadssektorn. Business Arena arrangeras i Umeå på vintern, i Malmö och Göteborg på våren, i Almedalen på sommaren och i Stockholm på hösten. Arrangörer är tidningen Fastighetsnytt och Fastighetsnytt Förlags AB.

Bilaga:
Bild på Martin Hofverberg, foto Kristian Pohl.

Patrik Landin, bostadspolitisk utredare, 072-226 18 53

• västerbotten