Välkommen till en lektion i hemkunskap

Hemkunskap är namnet på Hyresgästföreningens projekt, där organisationens jurister ger sig ut på turné i Norrland för att berätta om hyresjuridik för gymnasieelever och studenter. Förs ut i Norrbotten är Strömbackaskolan i Piteå, som får besök av juristen Mikael Renqvist. Han kommer bland annat att gå igenom vilka rättigheter och skyldigheter man har som hyresgäst. Media är välkomna att delta.

- Boendesituationen är jätteviktig, inte minst när det gäller det första egna boendet. Vi på Hyresgästföreningen ser därför fram emot att kunna hjälpa våra unga vuxna med att få svar på sina frågor och funderingar. Förhoppningsvis ger detta ungdomarna en trygghet när det väl är dags, säger Mikael Renqvist.

Tid: Torsdag den 3 maj, kl. 10.00-11.00
Plats: Strömbackaskolan i Piteå, stora samlingssalen

- Det är glädjande att vi nu är igång med den här turnén, för att på så sätt kunna förmedla kunskap om hyresjuridik som ungdomarna får med sig ut i livet, säger Leif Morin, ordförande Hyresgästföreningen Piteå.

Läs mer om projektet Hemkunskap på tidningen Hem & Hyras webbplats. Hyresgästföreningen rullar under våren ut projektet till gymnasieelever samt universitetsstuderande i de fyra nordligaste länen.

Mikael Renqvist, jurist, 010-459 18 31
Leif Morin, ordförande Hyresgästföreningen Piteå, 070-314 29 02