​Välkommen till en lektion i hemkunskap

Hemkunskap är namnet på Hyresgästföreningens projekt, där organisationens jurister ger sig ut på turné i Norrland för att berätta om hyresjuridik för gymnasieelever och studenter. Nu är det dags för Lapplands Gymnasium i Pajala att få besök av Mikael Renqvist. Han kommer bland annat att gå igenom vilka rättigheter och skyldigheter man har som hyresgäst. Media är välkomna att delta.

- Vi försöker hjälpa till och förmedla kunskap om hyresjuridik som ungdomarna får med sig ut i livet. Med bättre förutsättningar blir till exempel vägen mot det första egna boendet lite enklare, säger Mikael Renqvist, jurist.

Tid: Fredag den 12 april, kl. 11.00-15.00
Plats: Lapplands Gymnasium, Pajala

Vid eventuell fotografering där elever medverkar krävs tillstånd från rektor Ann-Mari Larsson.

Läs mer om projektet Hemkunskap på tidningen Hem & Hyras webbplats. Projektet omfattar gymnasieelever samt universitetsstuderande i de fyra nordligaste länen.

Mikael Renqvist, jurist, 010-459 18 31
Gun Isaxon, ordförande Hyresgästföreningen Gällivare/Malmberget, 070-354 26 88