Hyundai i30 N sätter helt ny standard enligt Autocar

Hyundai i30 N sätter helt ny standard enligt Autocar

21 Maj, 2018 – Hyundai i30 N har utsetts till årets ”Game Changer” på Autocar Awards som prisar de senaste 12 månadernas bästa bilar. Det här är ännu ett erkännande som visar hur Hyundai lyckats föra över erfarenheter från motorsport till framgång på gatorna.

Expertpanelen av domare prisade bilens prestanda, sanna körglädje och tilltalande prissättning. i30 N hyllades för sin allsidiga upplevelse, speciellt baserat på att det är Hyundais första bil i det redan hårt konkurrensansatta segmentet.

”i30 N har haft en så stark inverkan på marknaden att den redan nu rankas högre än etablerade, rivaliserande märken,” säger Mark Tisshaw, Redaktör på Autocar. ”Det är tack vare en imponerande prestanda, ansats och körupplevelse till ett relativt lågt pris - på första försöket, som i30 N säkrar sin ”Game Changer”-status. Det är ett kaxigt, engagerande och helt enkelt älskvärt förstaförsök på en äkta hot hatch.”

Hyundai i30 N med sin 2.0-liters turboladdade motor levererar som mest 275 hästkrafter och maximal körglädje i kurvorna tack vare bland annat den elektroniska diffbromsen (e-LSD). Allt ackompanjerat av ljudet från ett mullrande och smattrande avgassystem.

i30 N hade svensk lansering under våren och finns tillgänglig för provkörning hos utvalda Hyundai-återförsäljare i landet. Pris från 299 900 kr.

För mer information besök https://www.hyundai.se/bilar/i30-n