Hyundai lanserar privatleasing för sina populära miljö- och familjebilar

Hyundai lanserar privatleasing för sina populära miljö- och familjebilar

10 april, 2019 – Intresset för Hyundais miljö- och familjebilar är stort. För att möta efterfrågan och fler finansieringsalternativ lanseras nu IONIQ-familjen och i30 med privatleasing. Hyundai har länge haft som målsättning att demokratisera ny teknik och göra bilar med det senaste inom bl.a. miljövänliga drivlinor och aktiva säkerhetsfunktioner tillgängliga för alla.

Att alltid erbjuda kunder en valmöjlighet och bredd i modellprogrammet mynnade ut i lanseringen av IONIQ - världens första bil med tre olika miljödrivlinor (el, elhybrid och laddhybrid). En bil som de senaste åren kammat hem ett flertal prestigefyllda designpriser såsom Red Dot Design Award, men även utnämnts till Bra Val och en av de säkraste miljöbilarna för familjer av försäkringsbolaget Folksam, bland annat tack vare sina 5 stjärnor i Euro NCAP. IONIQ Electric med sina 28 mils räckvidd (WLTP) har redan ett konkurrenskraftigt pris från 374 900 kr (före klimatbonus på 60 000 kr) men finns från och med idag även att privatleasa till en månadskostnad från 4 395 kr. IONIQ Plug-in, laddhybriden som tar dig upp till hela 63 km på ren el kostar från 319 900 kr (före klimatbonus på 38 342 kr) och går nu att privatleasa från 3 695 kr/mån.

En annan bil utvecklad, designad, testad och producerad i Europa med den europeiska barnfamiljen i åtanke är nya i30 som finns både som 5-dörrars och med klassledande lastutrymme i kombiversion. Även i30 håller självklart högsta möjliga säkerhetsnivå och har belönats med 5 stjärnor i Euro NCAP. i30 kostar från 164 900 kr och kan privatleasas som 5-dörrars från 2 645 kr/mån och som kombi till en månadskostnad på 2 945 kr.

Privatleasing är ett smidigt finansieringsalternativ som gör det möjligt för privatpersoner att få en helt ny bil till en fast månadsavgift som inkluderar, finansiering, värdeminskning och service (enligt generalagentens rekommendationer). Självklart går det även att göra tillval som försäkring, vinterhjul och annan utrustning. Månadskostnaderna är baserade på branschstandarden 36 månader och körsträcka på 4 500 mil. Förutom att slippa binda en massa kapital och istället få en tydlig överblick på månadskostnaden, gör privatleasing så att kunden även kan byta bil ofta och regelbundet uppdatera till den senaste drömmodellen.