Första renderingarna på fjärde generationen Hyundai Santa Fe.

Första animerade bilderna på fjärde generationen Hyundai Santa Fe

30 januari, 2018 – Hyundai Motor släpper de första animerade bilderna på fjärde generationen Santa Fe som har världspremiär senare i februari. Bilderna visar upp en lyxig, robust, rymlig och stilfull komposition som reflekterar Hyundais nya SUV-identitet.

Renderingarna framhäver fronten på Nya Generationen Santa Fe och introducerar en stor ”Cascading Grille”, Hyundais signaturgrill introducerad först 2016 på nya i30. Grillen på fjärde generationen Santa Fe vävs dynamiskt samman med ett system av framljus där hel- och halvljus är uppdelade. Kombinerat skapar de en unik och futuristisk look.

Sidorenderingen visar upp bilens dynamiska karaktär. En enkel men slank taklinje, ackompanjerad av sidolinjen som sträcker sig från framljusen till bakljusen för att skapa en harmonisk siluett.

Baksektionen i sig är självsäker med en bred hållning, unika lyktor, dubbla avgasrör och en markerad stötfångardesign.

Besök http://www.mynewsdesk.com/se/hyundai eller https://www.hyundai.se/ för löpande uppdatering om nya generationen Hyundai Santa Fe.

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1991. I Sverige har Hyundai idag 80 försäljningsställen och 101 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2015 såldes 4,96 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag 13 bilfabriker; tre i Korea, fyra i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se

Följ @HyundaiSverige på Instagram