"Tillsammans för Sverige!" - Svenska landslagets officiella slogan presenterad av Hyundai.

Fotbollslandslagets officiella VM-slogan är framröstad

28 maj, 2018 – Hyundai har tillsammans med FIFA och fans från hela världen utsett officiella slogans för de fotbollslandslag som snart möts i 2018 FIFA World Cup Russia™. I slogantävlingen ”Be there with Hyundai” valdes 96 bidrag ut som fansen fick rösta på. Av dessa utsågs 32 vinnande och officiella landslagsslogans. De lyckliga segrarna kommer nu tillsammans med en vän få resa till Ryssland, åka med i landslagskortegen och uppleva VM på plats.

Vinnande bidrag för svenska landslaget skickades in av Jacob Poulsen, 26 år gammal och bosatt på Gran Canaria. Hans slogan ”Tillsammans för Sverige!” och ”Together for Sweden!” kommer nu pryda Sveriges landslagsbuss och ena fansen i kampen mot seger.

Jacob Poulsen berättar om känslan när vinnarbeskedet kom: ”Min reaktion över att ha vunnit var en blandning av totalt glädje och överraskning eftersom jag aldrig trodde att folket skulle tycka så bra om mitt bidrag som de gjorde. En speciell känsla som jag hoppas fler får uppleva någon gång. Jag kommer bjuda med mig min pappa från Danmark på resan. Han är lika fotbollsgalen som jag och det har länge varit vår stora dröm att få uppleva ett VM live. Jag hade hoppas att få bjuda med min fru Linda men tyvärr fick hon inte ledigt från jobbet. Så är det tyvärr när man jobbar utomlands.”

Som FIFA World Cups officiella bilsponsor är Hyundai dedikerade till att ge fans unika och minnesvärda upplevelser. Det är en tydlig förlängning på företagets eviga strävan efter att erbjuda ett speciellt och givande bilägande för Hyundai-kunder världen över.

Om tävlingen
Sedan 2006 har tävlingen ”Be There with Hyundai” gett fotbollsfans chansen att uttrycka sin passion för sporten genom att komponera slogans för landslagen i FIFA World Cup™. FIFA World Cup i Ryssland är därmed den fjärde turneringen där fans har fått möjligheten att komma närmare sina lag och göra sin röst hörd på ett helt unikt sätt.

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1991. I Sverige har Hyundai idag 80 försäljningsställen och 101 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2015 såldes 4,96 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag 13 bilfabriker; tre i Korea, fyra i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se

Följ @HyundaiSverige på Instagram