Hyundai förbereder lansering av nästa N-modell: Nya i30 Fastback N

Hyundai förbereder lansering av nästa N-modell: Nya i30 Fastback N

25 juni, 2018 – Hyundai Motor är i slutfasen för utveckling av nästa modell som ansluter till företagets snabbt växande startfält av prestandabilar bärandes N-logotypen: Nya i30 Fastback N.

Prototyptester är i full gång, vilket inkluderar intensiva utvärderingar på en stor variation av vägunderlag runtom i Europa. En av testplatserna är berömda Nordschleife-banan på Nürburgring i Tyskland där Hyundai har sitt center för teknik och utveckling. Banan och de allmänna vägarna i regionen används bland annat för att utvärdera prestanda och uthållighet hos tredje N-modellen efter femdörrars i30 N och Veloster N.

i30 Fastback som hade europeisk lansering 2017 är en unik bil i sig – den enda femdörrarskupén i segmentet och en förlängning av den framgångsrika i30-familjen. Nya i30 Fastback N kommer ta modellen till helt nya höjder genom att kombinera den redan sofistikerade designen med samma pulshöjande karaktär som återfinns i syskonet i30 N.

Mer information om Nya i30 Fastback N kommer annonseras löpande fram till dess lansering senare i år.

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1991. I Sverige har Hyundai idag 80 försäljningsställen och 101 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2015 såldes 4,96 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag 13 bilfabriker; tre i Korea, fyra i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se

Följ @HyundaiSverige på Instagram