Hyundai lanserar helt ny bilmodell för Europa

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2019 10:07 CEST

Hyundai teasar om ny europeisk bilmodell.

10 juli, 2019 – Hyundai Motor introducerar inom kort en helt ny bilmodell för den europeiska marknaden. En teaserbild ger en första indikation om hur modellen kommer se ut.

Nykomlingen bjuder på helt ny design både utvändigt och invändigt, tillsammans med nya uppkopplings- och säkerhetsfunktioner som kommer göra den till ledare i sin klass.

Den nya modellen har världspremiär på 2019 Frankfurt Motor Show (IAA) i september. Mer information om bilen kommer släppas under de kommande veckorna.

Om Hyundai Sverige

Hyundai Bilar Import AB bildades 2018 men Hyundai har varit representerat i Sverige med distribution sedan 1991.
I Sverige har Hyundai idag 80 försäljningsställen och 101 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med

försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2017 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över, vilket gör Hyundai Motor Company till världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag åtta produktionsbaser och sju center för design- och teknikutveckling utbredda över hela världen.

När 2018 nådde halvvägs hade Hyundai Motor förnyat 90 procent av hela modellprogrammet och erbjuder därmed Europas yngsta produktportfölj. 85 procent av alla Hyundai-bilar sålda i regionen är även designade, utvecklade, testade och byggda i Europa för att möta de höga krav och behov som finns hos europeiska kunder. Produktionen inkluderar därför fabriker i både Tjeckien och Turkiet med en kombinerad årlig kapacitet på 600 000 bilar.

Se www.hyundai.se och följ oss på http://www.mynewsdesk.com/se/hyundaiwww.facebook.com/hyundaisverige
samt @HyundaiSverige på Instagram för mer information och nyheter.

Kommentarer (0)

Kommentera