Fjärde generationen Hyundai Santa Fe.

Hyundai släpper första teaserbilden på fjärde generationen Santa Fe

25 januari, 2018 – Hyundai Motor släpper första fakta och teaserbild på fjärde generationen Santa Fe som har världspremiär i februari, strax före sin debut på Geneva Motor Show i mars. Fjärde generationen Santa Fe bygger vidare på modellens framgångssaga som började redan 2001.

Nya generationen Santa Fe kommer med ett omfattande paket av Hyundais senaste aktiva säkerhetsfunktioner som ryms under samlingsnamnet Smart Sense. Innovativa och unika Rear Occupant Alert övervakar baksätet och larmar dig som förare om det finns passagerare kvar i bilen när du lämnar den. Rear Cross Traffic Alert har uppdaterats med en automatisk bromsfunktion. För att undvika kollisionsrisk när du backar från utrymmen med dålig sikt varnar systemet föraren och bromsar bilen automatiskt om det krävs.

Besök http://www.mynewsdesk.com/se/hyundai eller https://www.hyundai.se/ för löpande uppdatering om nya generationen Hyundai Santa Fe.

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1991. I Sverige har Hyundai idag 80 försäljningsställen och 101 serviceverkstäder landet runt.

Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 193 länder via 6 000 återförsäljare. 2015 såldes 4,96 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens femte största biltillverkare. Hyundai har idag 13 bilfabriker; tre i Korea, fyra i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.

Se även www.hyundai.se

Följ @HyundaiSverige på Instagram