HYUNDAI VISAR NY KONCEPTBIL I JAPAN

Hyundai´s helt nya konceptbil Neos III presenteras för första gången på Tokyo Motor Show den 17 oktober. Neos III är en praktisk och mångsidig så kallad crossover-modell som har utvecklats av Hyundai Design och Technical Center i Chiba, Japan. Den har en nyutvecklad 4,6-liters V8-motor som driver på alla fyra hjulen. Neos III är 498 cm lång, 196 cm bred, 167,5 cm hög och har ett axelavstånd på 298,5 cm. Bland många innovationer märks strålkastare som följer framhjulets styrutslag, mörkersiktsystem med infraröd teknik och projicering av information i vindrutan. Hyundai Bilar AB Bergkällavägen 32 SE-192 30 Sollentuna Tel: 08-50 60 50 00 Pressinformation Ann Sundfeldt tel: 08-50605031 e-post: Ann.Sundfeldt@hyundai.se Alla våra pressreleaser finner du på http://www.hyundaipress.nu