Pris klart för nya Santa Fe

Pris klart för nya Santa Fe

I början på nästa år är det premiär för nya Santa Fe som kommer med utökad komfort, uppdaterad design och ett bredare säkerhetstänk. Nu är de svenska priserna klara. Priset för instegsmodellen blir 329 900 kronor.

Brett säkerhetstänk och utökad komfort

Nya Santa Fe innehåller en mängd nya säkerhetsfunktioner som kollisionsvarning, autobroms, döda vinkel-varning, varning för korsande trafik vid backning samt att den kommer med adaptiv farthållare.

För utökad komfort, bättre överblick och navigation som underlättar för föraren i trånga utrymmen har bilen försetts med 360 kamera och med Infinity ljudsystem (12 högtalare).

Motorn har dessutom uppgraderats för smidigare gång, är utrustad med autostopp för bättre bränsleekonomi samt att motorn uppfyller Euro 6-normen. Nya Santa Fe kommer att finnas i utrustningsnivåerna; Select, Comfort, Premium och PremiumPlus med tillval för 7-sitsig på Premium och Premium Plus.

Läs mer om nya Santa Fe på http://www.hyundai.se/bilar/nya-santa-fe samt se fullständig prislista bifogat nedan.