I am Home tar flexibelt boende till en ny nivå

I am Home tar flexibelt boende till en ny nivå

I am Home, byggherre och projektutvecklare av flerbostadshus, lanserar sitt nya koncept ”I am Flex”. Kvadratsmarta och flexibla hyreslägenheter med flera gemensamma utrymmen där de större lägenheterna har en eller flera flyttbara väggar som gör det möjligt för de boende att anpassa sin lägenhet utefter deras föränderliga behov.

I am Home förstår att alla hem och familjer ser olika ut och därför har olika behov och önskemål. Därför fokuserar I am Home på att utveckla och bygga hem för hur olika sätt vi faktiskt lever idag. Där vi snarare är fem ena veckan, tre andra och många veckor en. När I am Home bygger så vill de skapa bra hem även för yngre som letar efter lägenhet. För paret som får barn och som därmed har nya boendebehov. Och för familjen som har barn som bor växelvis. Målsättningen med I am Homes boenden är att;

-alla typer av hushåll skall ha råd med sitt boendebehov.
-alla ska kunna ha tillgång till en egen liten vrå i sitt hem; barn som vuxen.
-hemmen ska vara möjliga att anpassa utefter aktuell aktivitet.
-miljön skall skapa spontana möten och gemenskap i omgivningen.

En lösning till detta är kvadratsmarta och flexibla hyreslägenheter med flera gemensamma utrymmen. Där ”I am Flex” möjliggör för familjer att anpassa sitt hem för deras rådande behov och önskemål utan att behöva öka sina levnadskostnader.

- I ett hyreshus med ”I am Flex” har de större lägenheterna en eller flera flyttbara väggar som på några minuter ändrar antalet rum i lägenheten. Vips så finns där ett rum till. På så vis erhåller de boende fler funktioner på färre kvadrat. Och därmed kan de få en lägre hyra. Vi avser att skapa mångfald i boendet och ett boende som förändras med människorna i husen genom hela livslängden. Alla kan hitta sitt sätt att bo hos oss, säger Lars Wribe, VD för I am Home.

Relaterat innehåll