JC's senaste kampanj visar nya jeanslinjen Crocker Pep!

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2010 11:02 CET

När Norden är som mest grått och trist gör JC Jeans & Clothes tvärtom och släpper en färgstark kampanj som fokuserar på JC:s nya Crocker-linje som heter Crocker Pep! Jeanslinjen innefattar slimmade tjej- och killjeans och inspirationen kommer från kärleken till färg och samtida populärkultur. Huvudmediet för kampanjen är utomhus, runt om i Sverige, och ytor i Stockholms tunnelbana. Kampanjen syns även i printannonser samt online.

– Crocker Pep! är vår stora jeanssatsning för denna säsong. Därför har vi investerat mycket tid och pengar i helhets- integreringen av kampanjen, vilket syns i alla våra egna kanaler och i extern media. Extra tydligt är det i våra butiker och på jc.se, där nästan allt innehåll kommunicerar Crocker Pep!, säger en glad Karl-Johan Bogefors, kreativ chef på JC Jeans & Clothes.

Crocker Pep! kostar 399:– (tjej) och 499:– (kille). Jeansen har en enkel och modern design, och som kontrast till den rena passformen har jeansen en lekfull och kul detalj i form av färgade patchar. De kommer i sex olika färger (rosa, blå, grön, orange, gul och lila) som slumpmässigt placeras på jeansen och dess olika tvättar.

Crocker är JC Jeans & Clothes eget jeansvarumärke. Sedan 1976 har Crocker varit en del av det svenska folkhemmet och man är riktigt stolt över platsen som Nordens tredje största jeansvaru- märke. Crocker gör tjej- och killjeans från storlek 23–42 och säljs i samtliga JC Jeans & Clothes butiker i Sverige, Norge och Finland.

Arbetsgrupp:
CD: Karl-Johan Bogefors (JC Jeans & Clothes) + JC Inhouse
Fotograf: Patrik Sehlstedt (Adamsky)
Modeller: Mona Johanneson och André Bentzer (Mikas)
Stylist: Ursula Wångander (Link Details)
Film: Enrettet
PR: Ibeyoprstudio
Digital: Great Works
Design: Kurppa PHA

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karl-Johan Bogefors, kreativ chef 08-410 520 62, karl-johan.bogefors@jc.rnb.se
Fia Håkansson Ingman, pr-ansvarig 08-410 523 44, fia.hakansson-ingman@jc.rnb.se
Lotta Brattin, presskontakt Ibeyostudio 08-32 88 01, lotta@ibeyostudio.se

IBEYOSTUDIO vänder sig mot livsstilsvarumärken som vill bygga, stärka eller ompositionera sitt varumärke inom mode, design, teknik och underhållning. IBEYOSTUDIO har kunder som tycker att vägen fram till målet är lika viktigt som resultatet. Själen bakom varumärket är lika talande som produkten. Sammanhanget lika talande som historien.

Kommentarer (0)