Ibn Rushd studieförbund har fått en ny rektor

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 11:20 CEST

Från den 1 september 2010 är Mattias Falk ny rektor för Ibn Rushd studieförbund. Ibn Rushd hälsar honom välkommen in i organisationen!

Mattias Falk har en lång och bred ledarerfarenhet och kommer närmast ifrån en tjänst som rektor för enskilda, mångkulturella förskolor i Göteborg. I botten har han en teknisk officersexamen och har tidigare arbetat som officer och teknisk konsult. Vid sidan av sin yrkesverksamhet har Mattias arbetat med att starta upp ett antal ideella och ekonomiska föreningar och verksamheter, bland annat ett lärcenter med omkring 800 medlemmar.

Ibn Rushds avgående rektor, Martin Nihlgård, började den 1 september att arbeta som utbildningschef på utbildningsföretaget Hermods. Det innebär att han kommer att ansvara för de utbildningar Hermods bedriver, inom i första hand vuxenutbildning, i Helsingborg och Landskrona. Ibn Rushd tackar Martin för hans stora och viktiga arbetsinsatser för studieförbundet, och önskar honom lycka till med sina nya uppdrag!

Pia Emanuelsson, kommunikationsansvarig

tel: 0766-232269, e-post: pia.emanuelsson@ibnrushd.se

Mattias Falk, rektor

Tel: 08-56244901, e-post: mattias.falk@ibnrushd.se

Temmam Asbai, förbundsstyrelsens ordförande

tel: 0705-094007, e-post: temmam.asbai@ibnrushd.se

Ibn Rushd blev 1 januari 2008 Sveriges nionde studieförbund och det första studieförbund som startats huvudsakligen av första och andra generationens nya svenskar. Ibn Rushd organiserar merparten av de muslimska föreningarna och församlingarna i Sverige. Studieförbundet arbetar i första hand med frågor inom områdena religion, integration, mångfald, demokrati och delaktighet.

Kommentarer (0)