Icelandair avslutar 2013 med passagerarrekord

Icelandairs trafikresultat för december 2013 visar på en positiv utveckling med en 18 % ökning jämfört med december 2012.

- Antalet passagerare december 2013 var 141.000 jämfört med 119.000 december 2012.

- 2013 avslutades med en total ökning på 12% från 2.020.000 miljoner till 2.257.000 miljoner.

2013 var ett rekordår för Icelandair i form av transporterade passagerare på internationella flygningar under ett år. Den årliga ökningen av Icelandairs passagerare har de senaste åren varit mellan 12-18 % och från 2009 fram till nu visar en total ökning på 1 miljon passagerare.

2014 sätt ett nytt rekord då Icelandair planerar den största schemaläggning i bolagets historia och erbjuder flygningar till totalt 38 destinationer där 12 är i Nordamerika. Flottan växer även under 2014 till 21 flygplan, alla av modell Boeing 757.

2014 är också året då Icelandair introducerar två nya kanadensiska destinationer, Edmonton i mars och Vancouver i maj.  Icelandair flyger även till New York (Newark och JFK), Boston, Washington DC, Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle och Anchorage i USA samt Toronto och Halifax även dessa i Kanada.

Man kan enkelt och bekvämt kombinera en vistelse på Island med sin Nordamerikanska desitnation när ni flyger med Icelandair. Det passar alldeles utmärkt att stanna ett par dagar på Island, antingen på väg till eller från er nordamerikanska slutdestination. Stop-over gäller upp till sju dagar på Island utan någon extra biljettkostnad.