Icelandair avslutar första kvartalet med en ökning av passagerare på +23%.

Icelandair stänger första kvartalet med en ökning på  +23% av antal passagerare gentemot samma period 2011. Omräknat i siffror blev ökningen 305,011 mot 257,931 passagerare under fjolåret.

Island som destination har kommit för att stanna även under vintermånaderna, under mars månad i år steg antalet besökare på Island med +31% gentemot samma månad ifjol. Största ökningen av besökare är från Danmark, Storbitanien och USA.

-Antalet passagerare ökade med 23% under mars 2012 jämfört med 2011.

-Antalet passagerare i mars 2012 var 118,602   jämfört med 96,693 i mars 2011.

Icelandair trafikerar de nordiska huvudstäderna året runt och är snart tillbaka i Göteborg och Billund efter vinteruppehållet. Antalet avgångar i hela Skandinavien och Finland ökar under 2012 och Icelandair kommer i år att ha den mest omfattande tidtabellen någonsin. Icelandair öppnade rutten till Washington D.C. våren 2011 och i maj 2012 öppnas rutten till Denver, Colorado och därmed trafikerar Icelandair nio destinationer i Nordamerika. Flottan som består av Boeing 757 växer under 2012 med 16 plan mot tidigare 14. Antal passagerare beräknas i år uppgå till 2 miljoner.

Icelandair firar i år 75-årsjubileum med nio destinationer i Skandinavien och Finland: Köpenhamn och Billund i Danmark, Stockholm och Göteborg i Sverige, Helsingfors i Finland och Oslo, Bergen, Stavanger och Trondheim i Norge. I Nordamerika trafikerar Icelandair New York, Boston, Minneapolis, Orlando, Seattle, Denver och Washington, DC  samt Toronto och Halifax.  Se samtliga destinationer på  icelandair.com