Icelandair blir första transatlantiska flygbolaget med Internet ombord

Efter att ha slutet ett avtal med Amerikanska företaget Row 44 står det klart att Icelandair blir det första transatlantiska flygbolaget som erbjuder anslutning till wifi ombord alla sina flygplan.

Icelandairs passagerare kommer kunna koppla upp sig och surfa på nätet vid 9,000 meters höjd över Atlanten, så snart den trådlösa anslutningen installerats.

”Just nu fokuserar vi på att ge våra kunder en ny unik service. Alla våra flygplan kommer fortsätta att vara fullt utrustade med samma underhållningssystem som tidigare. Avtalet med Row 44 innebär att vi dessutom kan erbjuda våra kunder ytterligare en unik service och en ännu bekvämare upplevelse ombord”, förklarade Björgólfur Jóhannsson, VD för Icelandair Group.

Frederick St. Amour, vice VD för Row 44 och Birkir Hólm Guðnason, VD för Icelandair skrev nyligen under kontraktet och installationsprocessen beräknas ske senare i vår.

För mer information om Icelandair och dess olika erbjudanden, gå till http://www.icelandair.se.