Icelandair på väg till Vancouver

Nu på tisdag den 13maj är det premiär för Icelandair till den vackra kuststaden på Kanadas västkust -  Vancouver.

Icelandair trafikerar linjen med två flyg i veckan t o m 13 oktober. Vancouver är Kanadas största stad på västkusten med 2,3 miljoner invånare, en stad som flera gånger röstats fram till världens bästa och vackraste stad att bosätta sig i.

Icelandairs rutt till Seattle på Amerikanska västkusten är en framgång, med det i bagaget så kändes steget naturligt över gränsen till Kanada och Vancouver.

Icelandair erbjuder stop over på alla sina atlantbiljetter på Island upp till sju dagar utan extra kostnad i biljetten. Du får en unik möjlighet att uppleva kontrasternas Island med storstadsliv och dess karga natur runt hörnet på väg till Vancouver eller någon annan av Icelandairs nordamerikanska destinationer.

Icelandair flyger till 38 destinationer, 12 av dessa i Nordamerika. 13 om man räknar noga då Icelandair trafikerar både New York JFK & Newark EWR. Utöver New York flyger Icelandair även till Boston, Washington DC, Orlando, Denver, Minneapolis och som nämnt Seattle samt  Alaska Anchorage uppe i nordväst hörnet. När Vancouver öppnar blir det fyra destinationer i Kanada för Icelandair. De övriga är Halifax, Edmonton och Toronto, de två sistnämnda trafikeras året runt. Allt som allt gör detta att Icelandair har en bra täckning på den nordamerikanska kontinenten.

Icelandairs plan för 2014 när alla destinationerna trafikeras är 82 flygningar i veckan till Nordamerika, detta är den största och mest ambitiösa satsningen i företagets historia.