Meet in Reykjavik - Norra Europas bästa stad & kongressbyrå 2013

Island har varit mycket uppskattat av yrkesverksamma inom den internationell konferens och kongress världen. Branschtidningen MICE Report har tilldelat Reykjavik Convention Bureau, Meet in Reykjavik med titeln "Norra Europas bästa kongressbyrå".

Meet in Reykjavik hade hård konkurrens från andra välkvalificerade destinationer, men vann på en fräsch och dynamisk marknadsföringsstrategi, vilket var avgörande för att övertyga MICE report att Island är en unik konferens-och kongress destination. Erkännandet kommer även att bidra till att stödja och komplettera Icelandairs intensiva marknadsföring av Island.

"Med tanke på att det är knappt ett år sedan som Meet in Reykjavik grundades, så är detta ett stort erkännande", säger MICE Reports redaktör Charles Vandeleur. Islands styrka är islänningarnas värme, gästfrihet och avslappnande inställning samt naturligtvis det faktum att Island är Nordens mest exotiska medlem. Infrastrukturen är utmärkt och det tar ungefär tre timmar att komma till Island från de övriga nordiska länderna. Alla dessa faktorer gör landet till en mycket spännande och konkurrenskraftig destination när man pratar om internationella konferenser och incitament resor.

Meet in Reykjavik är en ideell marknadsföringsorganisation vars syfte är att bistå, främja och organisera internationella möten, konferenser samt evenemang i Reykjavik. Organisationen stöds av staden Reykjavik, Icelandair, Promote Iceland och andra företag inom turistnäringen. Meet in Reykjavik erbjuder gratis expertis, rådgivning, vägledning och material till förfogande m.m.

Inspiration till kommande konferens kan hittas på www.meetinreykjavik.is.

Icelandair har flyg till Island från nio orter i Sverige, Norge, Finland och Danmark inklusive dess respektive huvudstäder. Icelandair flyger även till 11 destinationer i Nordamerika. Se alla destinationer, priser samt tidtabell på icelandair.se