ICF i Almedalen 2014 måndag

Dag 1 i Almedalen, nu kör vi. Deltog idag i Hjärta, hjärna & cash minglet och inspirerades av kreativa socialt engagerade entreprenörer som hjärta, hjärna & cash stödjer med kapital och kompetens. Till exempel Amid från Rinkeby Akademin som fått miljoner att starta 2015 projektet att få igång en skola för över 100 nationaliteter att samverka etc, Quisser som hjälper företsg i tredje världen med deras arbetsskyddslagar och rättigheter som de inte vet att de har och företaget Rent a plagg i Åre hyr ut kläder för fritidsaktiviteter du använder bara en vecka om året. Tänk vad en driven människa kan åstadkomma när visioner får vara med i leken och hela människan får plats. Precis vad vi coacher jobbar med att supporta. En vinnare för dagen var Sara Magnusson fr Experimentfabriken som fick 50.000 kr i stipendium. De gör naturvetenskapliga experiment tillsammans med barn och verkar för att fler barn ska få prova på. Heja Sara!

Kvällens talare i parken var KD Göran Hägglund som pratar om familjens väl och ve. Han var, som vanligt humoristisk. Stämningen var trevlig och han fick tre, fyra och fyra av fem poäng som omdöme av hans tal av tre personer i tv panelen.

Det är en härlig atmosfär i Almedalen. Folk trivs och alla pratar med varandra. Här knyts många bra kontaketr. I morgon är en ny dag då jag är i Företagarnas lokal på Hästhagsgatan 2.
Vi ses där!
Marie-Louise