Tobias Degsell på STORA COACHDAGEN

Stora Coachdagen gästas bland andra av Tobias Degsell som föreläst över hela världen, och flera gånger blivit utsedd till bästa talare på flera stora konferenser.

Han är expert på kreativitet och han har tidigare arbetat bland annat som curator på Nobelmuseet i Stockholm. I dag hjälper han företag och organisationer att tänka och agera nytt ofta med tanke på den stora förändring digitaliseringen och AI medför.

Degsell menar att alla människor kan vara kreativa, att det ligger i mänsklighetens natur, finns i vårt DNA. Men det betyder inte att alla människor är kreativa. Att tänka, och framför allt agera nytt, innebär alltid ett visst risktagande, och de allra flesta är rätt ovilliga att utsätta sig själva för risker. Det här är dock något som Tobias Degsell anser går att tränas upp. Något som till och med bör tränas. Därför tror vi att Tobias har ett viktigt budskap till oss som arbetar med coaching, ledarskap och utveckling. Med bakgrund i sin forskning baserad på Nobelpristagarnas gemensamma nämnare för framgång har Tobias ett antal principer att dela med sig av och utmana oss med i sin föreläsning Från Ord till handling.
Nej, det var inte bättre förr. Om vi jämför världen i dag med världen t.ex. 1901 (då det första Nobelpriset delades ut), så är världen i dag mycket bättre. Digitalisering, maskininlärning, blockkedjetekniken, listan kan göras lång. Den snabba tekniska utvecklingen förändrar samhället i grunden. Vi behöver inte fler murar. Vi behöver fler broar. Vi behöver fler människor, inte färre, som vill och vågar vara med och skapa framtiden.

Frågan är hur vi bör förbereda oss för en framtid med AI ?

Anmäl dig till STORA COACHDAGEN 2018

Varmt välkommen att följa oss i sociala medier och på vår hemsida för fler nyheter kring International Coach Federation och Stora Coachdagen