Vinnare i ICF Sweden Coachee Award

Nyhet   •   Okt 07, 2016 23:14 CEST

Vinnare i ICF Sweden Awards

För första gången har utmärkelsen Coachee Award delats ut, Vinnare blev Joakim Eurenius med motiveringen: "En mycket lyckosam coaching av en VD i en utsatt position med ett antal parallella utmaningar att hantera. Från förändringsrädsla till teamwork och där kommunikation, lönsamhet och öppenhet är i fokus."

Andra pris gick till Maria Eddous med motiveringen "En coaching som gav en person i personlig kris stöd och kraft att förändra sin livssituation in i en ny positiv färdriktning både privat och i arbete."

Tredje priset gick till en grupp, klass 7a-9a på Ilandaskolan med motiveringen "En gruppcoaching med ett fantastiskt resultat för skolan, vår ungdom, vårt samhälle samt vår framtid där man utvecklades både personligt och i grupp mot nya mål i livet."

ICF Sweden Coachee Award är en utmärkelse för att hedra de fantastiska utvecklingsresor vi coacher ser våra kunder genomgå. De sätter mål, utmanar rädslor och skapar nya mönster i sina liv. Vi ville lyfta fram dem och låta andra ta del av coacheernas berättelser.

Professionell coachning är en process, baserad på elva kärnkompetenser, och ger tillämpad i olika sammanhang oändliga möjligheter. Den som går i coachning har så mycket att vara stolt över, vinnarna här är exempel på det.

Kommentarer (1)

Vilken resa det har varit hittills, så jag kan bara ana vilken resa det blir att genomföra Coachee Awards 2017. Tack ICF Sverige för modet och energin att våga verkställa ett så viktigt steg i födelsen av yrket som "Coach".

- Tom Ellisson - 2016-10-08 15:36 CEST