Inger Eriksson är Årets Coach

Inger Eriksson på Framgångsbyrån STHLM är Årets Coach, en hederstitel hon tilldelades då det för första gången i Sverige arrangerades en coachernas egen oscarsutdelning. Samtidigt prisades också årets NPFcoach Michelle Nannesson och årets Teracoach Annelie Björnsdotter. Instiftare av priserna är  Georg Zsolnai från Mindmentor som skapat utmärkelserna för att uppärksamma goda coachinsatser.

Vid en festlig och överraskande ceremoni i samband med en föreläsning delades i måndags för första gången någonsin i Sverige utmärkelsen Årets coach ut. Initiativtagaren Georg Zsolnai berättar att han för flera år sedan beslöt att när han fyllde 60 skulle han bilda en svensk "coachernas Oscar" och nu var det dags.

Publiken överraskades med en oväntad, högtidlig och festlig avslutning på kvällen då en Oscarsgala tog vid. Inte minst överrumplad blev vinnaren Inger Eriksson från Framgångsbyrån STHLM. "Jag blev genuint överraskad" berättar Inger, "jag tyckte det var ett festligt inslag när priserna årets NPFcoach och årets Teracoach delades ut och satt där beredd med kameran för att fota nästa vinnare - och så var det jag!"