​Lena Gustafsson fortsätter leda ICF Sverige

Ett 50-tal medlemmar fanns med på medlemsdagen på hotell Aracadia i Stockholm där årsmötet var en del. Dessutom hölls föreläsningar och workshops om den senaste utvecklingen i coachingvärlden.

ICF Sverige hade under verksamhetsåret över 300 professionella coacher, medlemsverksamhet arrangeras i tre regioner (Stockholm, Göteborg och Cyber chapter). Flera arbetsgrupper har jobbat med olika frågor. Den grupp som utmärkt sig mest under året är det etiska rådet som tagit ett rejält grepp om att utveckla kommunikationen kring den etiska standarden för professionell coaching.

Lena Gustafsson, Åseda, omvaldes med stående ovationer som ordförande. Styrelsen och arbetsgrupperna har under hennes ledning arbetat hårt för att slå vakt om den professionella coachingen.
Övriga styrelseledamöter kommande verksamhetsår är: Johan Hederstedt, Stockholm, Jenny Bergh, Eskilstuna, Margareta Brännström, Stockholm, Astrid Gauffin, Stockholm, Eva Insero, Göteborg och Anja Lindberg, Sollentuna. Som suppleant valdes Lena Sobel, Västerås.

Ronnie Carlsson, Borlänge
Redaktionsrådet, ICF Sverige

ICF är en global branschorganisation för professionella coacher med ICF Sverige som en del.
Inom ICF arbetar vi för kvalitetssäkrad coachning med god etik, hög standard och oberoende certifiering.

ICF Sveriges styrelse består av förtroendevalda coacher som arbetar ideellt med styrelsearbetet. Styrelsen ansvarar för verksamhetens strategiska frågor och verkar för samordning mellan de olika lokala grupperna.