Investigation Discovery sänder uppföljning på Making a murderer

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 13:52 CET

Steven Avery: Innocent or Guilty? sänds tisdag 2 februari 21.00 på Investigation Discovery

Dokumentärserien Making a murderer gjorde succé i december och nu på tisdag 2 februari sänder Investigation Discovery uppföljningen Steven Avery: Innocent or guilty? som granskar fakta i fallet under ledning av NBC Datelines Keith Morrison.

När Netflix släppte dokumentärserien Making a murderer i december började hela världen prata om Manitowocs sheriffmyndighet och de rättsliga övertramp som ledde till Steven Averys gripanden och fängelsedomar. Många frågor saknar fortfarande svar när Dateline NBC och Investigation Discovery följer upp dokumentärserien med en ny granskning av Steven Averys fall.

Uppföljningen granskar fakta i fallet och tar upp argument från båda sidor under ledning av Dateline NBC’s Keith Morrison. Nya fakta presenteras och bland intervjuerna finns fd advokater, brorsonen Brad (bror till Brendan), reportrar som följt fallet i många år och före detta distriktsåklagare i Calumet County Ken Kratz som just nu skriver en bok om fallet.

Steven Avery: Innocent or Guilty? kommer till clipsource.se i slutet av veckan och kommer att finnas på dplay.se gratis efter sändning på Investigation Discovery

Discovery Networks Sweden ägs sedan april 2013 av Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) som är världens största mediaföretag inom nonfiction och som via 155 tv-kanaler når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder och territorier.

Discovery Networks Sweden har en veckoräckvidd på drygt 4 miljoner tittare och omfattar i Sverige tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Eurosport, Eurosport 2, Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery, Discovery World, Discovery HD Showcase och Animal Planet HD, samt onlineplattformen Dplay.