IT-rekryteringsmässan på Ideon lockade 800 arbetssökande

Dagens IT-rekryteringsmässa på Ideon Agora samlade 45 företag och drygt 800 arbetssökande. Bland de utställande företagen fanns Sigma Connectivity, Ikano Bank, Axis Communications, Apptimate, Cybercom Group och Glimworks.

Mässan arrangerades av Ideon Growth i samarbete med Arbetsförmedlingen och EURES.

-  Ideon Growth erbjuder stöd till små och medelstora företag som vill växa. IT-rekryteringsmässan som vi anordnar tillsammans med Arbetsförmedlingen och EURES är ett bra exempel på hur vi kan  underlätta för företag och arbetssökande att hitta varandra, säger Ola Skanung, Ideon Growth.

Läs mer om de utställande företagen på http://www.ideon.se/paa-gaang/artikel/artikel/it-rekryteringsmaessa-paa-ideon/

Deltagarnas kommentarer om IT-rekryteringsmässan:

- Jag är här för att Ericsson har bestämt sig för att göra om i organisationen och satsa på en ny enhet. Men innan det är bestämt så vill man naturligtvis veta vad som finns i övrigt och kolla marknaden, säger Gunilla Frivik, Projektledare, ST Ericsson.

- Jag räknar inte med att hitta något specifikt jobb. Jag vill mer titta på vilka intressanta företag som finns i regionen och se om det finns några som jag senare kan söka jobb hos, säger Charlott Stierna, Projektledare, ST Ericsson.

- Vi var här förra året också och då hittade jag min andra utvecklare. Jag har stora förhoppningar om att hitta en ny utvecklare till Apptimate, säger Fredrik Beckman, VD för Apptimate.

-  Det känns jättebra att stå här, det är mycket folk som vill träffa oss, det är roligt. Vi har fått bra kontakter, alla vi har träffat kommer att skicka in sina CV och så får vi botanisera i det och skicka vidare inom vår organisation till de chefer som vet vilka behov som behöver fyllas, säger Cecilia Olsson, HR-chef Sigma Connectivitiy.

• it-rekryteringsmässan
  • arbetsförmedlingen