Pressinbjudan: Ideon Open bjuder in till öppen innovation kring framtidens hållbara plastmaterial

Ideon i Lund arbetar under våren tillsammans med Implement Consulting Group och Stora Enso i Hyltebruk för att ta fram nya, hållbara och miljövänliga kompositmaterial till marknaden.

På tisdag den 8 april är media välkomna till Ideon Open och en workshop tillsammans med fiberkompositexperter från hela världen som genom öppen innovation vill hitta hållbara alternativ till dagens plastmaterial. Tanken är att skapa miljövänliga plastkompositer med hjälp av träfibrer.

Press inbjuds att närvara den 8 april kl. 12:15 för att se det intensiva arbetet som pågår mot en hållbar morgondag.

- I en värld där vi ser en ökad population och en ökad medelklass ser vi också en ökad efterfrågan på produkter och tjänster. För att möta denna efterfrågan ställs det allt högre krav på att vår jord ska kunna hantera detta. För att vi ska kunna nå ett hållbart samhälle och ge vår framtida generation goda förutsättningar krävs det att vi hittar miljövänliga och hållbara alternativ inom en mycket snar framtid, säger Mats Dunmar på Ideon Open.

Ideon Open är en öppen och neutral plats med ambition och potential att skapa tillväxt genom öppen innovation, oberoende av bransch eller geografisk hemvist. Här har näringslivet chans att utveckla sin innovationskraft för att bättre klara den globala konkurrensen genom att  samverka med den senaste forskningen, andra företag och drivna entreprenörer.

Var?
Ideon
Scheelevägen 15

När?