Nu finns skyddsänglarna från WalkMeHome även till iPhone

Pressmeddelande  •  2012-02-27 14:00 CET

I dag släpps den svenska trygghetsappen WalkMeHome på App Store. Appen är gratis, ger dig ökad trygghet och hjälper dig vaka över det dyrbaraste du har - dina nära och kära.

Genom att bjuda in dina närstående som skyddsänglar kan de virtuellt vara vid din sida medan du tar dig från en plats till en annan. Du behöver bara ange vart du ska och när du beräknar vara framme.

Skulle du av någon anledning känna dig otrygg eller orolig på vägen kan du med ett enkelt knapptryck slå larm och meddela var du befinner dig, tack vare GPS-positionering.

Skyddsänglarna kan då kontakta dig eller komma och möta upp dig. Du kan även välja att ringa upp dem genom att välja deras respektive bild på skärmen.

WalkMeHome kan ha många användningsområden; när du är ute och joggar i ett område som inte känns tryggt, när du går hem ensam på natten eller om du är förälder och vill försäkra dig om att ditt barn är säkert på vägen hem från skolan eller träningen.

WalkMeHome, som finns i både svensk och engelsk version, testlanserades under hösten på svenska Android Market där den blivit topprankad av användarna. Från och med i dag finns alltså även en iPhone-version att ladda ner från App Store.

Logotyp och skärmbilder hittar du på http://www.walkmehome.se/press/

...

För mer information om WalkMeHome, besök www.walkmehome.se
Arne Hansson på 0703-19 47 40 eller arne@xhmobilesolutions.com