Sveriges bästa sajt koras på tisdag

På tisdag kväll nästa vecka, den 15 november, koras för femtonde gången "Sveriges bästa sajt", ett pris som delas ut av Internetworlds redaktion.

Sveriges bästa sajt toppar listan över de 100 bästa sajterna i ett stort antal kategorier, bland annat Sveriges bästa söksajt, Sveriges bästa myndighetssajt och Sveriges bästa medie- och underhållningssajt.

– Det är ett gediget arbete som ligger bakom listan, precis som vanligt, och juryn har arbetat hårt, säger Magnus Höij, chefredaktör på tidningen Internetworld.

Priserna delas ut på Nalen i centrala Stockholm. Över 300 personer är anmälda.

– Vår Topp 100-lista har med åren utvecklats till Sveriges kanske mest prestigefyllda pris för svenska sajter, och vi tar inte lätt på uppgiften. Men samtidigt är det alltid roligt och förväntansfullt att se reaktionerna på listan och diskussionen om placeringarna. Det är ett värde i sig, säger Magnus Höij.

Läs mer om Topp 100 på http://www.internetworld.se eller på http://www.topp100.se
Mer information: Magnus Höij, magnus.hoij@idg.se eller 0703-10 35 00.

• internetworld
  • magnus höij
  • topp 100

Internetworld är tidningen för dig som gör affärer på nätet. Vi belyser trenderna som förändrar, företagen som lyckats och personerna som gjorde jobbet.