Inbjudan till Idogens investerarträffar i maj ‒ juni 2017

Inför den planerade nyemissionen i Idogen AB (”Idogen”) kommer VD Lars Hedbys att presentera bolagets verksamhet och framtidsplaner på ett flertal investerarträffar under maj juni 2017. Evenemangen är kostnadsfria, men kräver föranmälan. För mer information om träffarna, se nedan.

Aktiedagen i Göteborg den 8 maj

Talare: Lars Hedbys, VD

Tid: Måndagen den 8 maj 2017, kl. 13:30-14:00.

Plats: Svenska Mässan, Mässans Gata 24, Göteborg.

För mer information samt anmälan, besök http://www.aktiespararna.se/aktiviteter/Evenemang-2017/Aktiedagen-Goteborg8maj/. Aktiedagen i Göteborg kommer även att sändas live via www.aktiespararna.se/live.

Aktiedagen i Stockholm den 15 maj

Talare: Lars Hedbys, VD

Tid: Måndagen den 15 maj 2017, kl. 14:30-15:00.

Plats: Operaterrassen, Karl XII:s torg, Stockholm.

För mer information samt anmälan, besök http://www.aktiespararna.se/aktiviteter/Evenemang-2017/Aktiedagen-Stockholm15maj/. Aktiedagen i Stockholm kommer även att sändas live via www.aktiespararna.se/live.

Investor After Work i Göteborg den 18 maj

Talare: Lars Hedbys, VD

Tid: Torsdagen den 18 maj 2017, kl. 17:30.

Plats: Elite Park Avenue Hotel,Kungsportsavenyn 36, Göteborg.

För mer information och anmälan, besök:

Aktiedagen i Malmö den 23 maj

Talare: Lars Hedbys, VD

Tid: Tisdagen den 23 maj 2017, kl. 14:00-14:30.

Plats: Kockum Fritid, Västra Varvsgatan 8, Malmö.

För mer information samt anmälan, besök http://www.aktiespararna.se/aktiviteter/Evenemang-2017/Aktiedagen-Malmo23maj/. Aktiedagen i Malmö kommer även att sändas live via www.aktiespararna.se/live.

Investerarlunch och guidad tur på Skissernas museum i Lund 31 maj

Talare: Lars Hedbys, VD

Tid: Onsdagen den 31 maj 2017, kl.11.00-13.00.

Plats: Skissernas museum, Finngatan 2, Lund.

Anmäl Dig till eventet på https://www.anpdm.com/public/event/RegistrationForm/41475C44754841514B7040

Investor After Work Öresund 31 maj

Talare: Lars Hedbys, VD

Tid: Onsdagen den 31 maj 2017. Mingel från kl. 17:30. Bolagspresentationer kl. 18:00-20.30 och eventet är slut ca kl 21.30.

Plats: Clarion Hotel & Congress, Malmö Live, Dag Hammarskjölds torg 2, Malmö.

Anmäl Dig till eventet på https://www.anpdm.com/public/event/RegistrationForm/41475C4472484150447240

Småbolagsdagen i Stockholm 12 juni (Aktiespararna och Redeye arrangerar)

Talare: Lars Hedbys, VD

Tid: Måndagen den 12 juni 2017, kl.12.40-13:10.

Plats: Sheraton Hotel, Tegelbacken 6,Stockholm.

Hemsida för eventet kommer ut i mitten av maj. Småbolagsdagen i Stockholm kommer även att sändas live via www.smabolagsdagen.net.

Idogen utvecklar tolerogena vacciner som programmerar om immunförsvaret. Benämningen ”tolerogen” kommer av att immunförsvaret efter behandling tolererar den valda molekylen. Det innebär en ny behandlingsmetod för autoimmuna sjukdomar, organavstötning efter transplantation och patienter som har utvecklat antikroppar mot behandling med biologiska läkemedel. Behandlingen bygger på att celler från patientens blod programmeras till dendritiska celler med kapacitet att specifikt motverka en skadlig immunreaktion. Bolagets plattformsteknologi har potential att kunna utveckla långtidsverkande behandling av patienter som bildat antikroppar mot sitt ordinarie läkemedel och även för att behandla autoimmuna sjukdomar som idag inte går att bota. Härutöver har bolaget potential att förändra transplantationsmarknaden genom att minska behovet av immundämpande behandling efter transplantation. Idogen grundades år 2008 kring en immunologisk upptäckt vid Lunds Universitet. För mer information, besök www.idogen.com.