Idre Fjäll och Flottsbro i nytt samarbete

Idre Fjäll och Flottsbro i södra Stockholm har inlett ett samarbete som bygger på att gästerna bland annat skall få ett mervärde i form av erbjudande när de besöker anläggningarna. Samarbetet kommer också att innebära vissa marknadsaktiviteter där bland annat partnerna kommer att synas på varandras anläggningar i olika former.

- Det känns mycket bra att vi hittat en samarbetspartner  med Stockholms största skidanläggning då majoriteten av våra gäster kommer därifrån, säger Sofie Andersson Marknads- och försäljningschef på Idre Fjäll. Vi är två skidanläggningar som kompletterar varandra så vi är övertygade om att ett samarbete kan skapa mervärden för våra respektive anläggningars gäster fortsätter hon.

- Vår förhoppning med detta samarbete är givetvis att båda parter ska få fler gäster och att fler Stockholmare blir sugna på ännu mer skidåkning, säger Andreas Häggqvist anläggningschef vid Flottsbro.

På sikt hoppas båda parter att samarbetet även skall leda till att de som åker skidor skall göra det oftare men också att fler börjar åka skidor.

För ytterligare frågor kontakta gärna:
Sofie Andersson, Marknads- och försäljningschef  Idre Fjäll, tel. 0253-413 93
sofie.andersson@idrefjall.se

Andreas Häggqvist, Anläggningschef Flottsbro, tel 08-449 95 83
andreas.haggqvist@flottsbro.se

www.idrefjall.se
www.flottsbro.se

Idre Fjäll startade sin verksamhet 1968 och är en stiftelse bildad av Älvdalens kommun och Friluftsfrämjandet.

• flottsbro