Sommarens nyheter på Idre Fjäll

På Idre Fjäll laddas det inför sommarsäsongen som startar den 21 maj. Ett par av sommarens nyheter är temahelger, utökad downhill-cykling och gör-det-själv aktiviteter.

Det är snart dags att öppna upp för sommaren på Idre Fjäll. Inför sommaren 2009 lanseras flera roliga semesternyheter för hela familjen.

Downhill-cyklingen utökas med fler leder, bikepass och cykelhållare på stolsliften.

Höghöjdsbanan får tre nya och utmanande stationer sex meter upp i luften.

Dog-kart och vandringar med hund är två aktivitetsnyheter. När du kör Dog-kart sitter du i en vagn som dras av huskyhundar över fjällets vidder.

Gör-det-själv-paketen är enkla förpackningar av upplevelser där allt du behöver finns i paketet. Hyr kanot, båt eller downhill-cykel och ge dig ut på egen hand.

Under sensommaren och hösten arrangeras flera temahelger bland annat en hälsoretreat, en helg med flugfiske och en med naturfoto med den italienske fotografen Vitantonio Dell'Orto.

Sommaren på Idre Fjäll innehåller mer än 60 olika aktiviteter från vandring och ridning till forsränning, paintball och cykling. Drygt 16 procent av Idre Fjälls gästnätter är under barmarksperioden maj-oktober. Mer information om sommarens nyheter hittar ni på www.idrefjall.se

Bilder/pressreleaser för fri publicering: Höghöjdsbanan på Idre Fjäll. Fotograf Nisse Schmidt.

Idre Fjäll är en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden, sommar som vinter. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll, och under ett år har Idre Fjäll cirka 600 000 gästnätter, varav cirka 130 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper är familjer, företag/konferens och idrott. Detta för att kunna hålla en ekonomiskt bärande verksamhet året runt.

• sommarnyheter
  • sommaraktivitet