Tove Alexandersson blir orienteringsambassadör för Idre Fjäll

Världstvåan i orientering, Tove Alexandersson, och Idre Fjäll har inlett ett nytt samarbete. Tove skall verka som ambassadör för Idre Fjäll och då naturligt också mest med anknytning till orientering. Idre Fjäll får därmed sin tredje idrottsambassadör.

Tove AlexanderssonTove Alexandersson är född 1992 och bor i Borlänge. Redan som tjogoettåring har hon tagit trettio VM-medaljer i orientering och skidorientering vilket är oerhört imponerande. Hon är även nominerad till årets kvinnliga idrottare 2014 där vinnaren utses på Svenska Idrottsgalan den 13 januari.

- Att verka som ambassadör för Idre Fjäll känns helt naturligt eftersom att jag har tillbringat många somrar på Idre Fjäll och har många fina minnen, både sedan jag var mycket liten och från senare år. Idreveckan i orientering har alltid varit en av mina favorittävlingar och jag har även inlett flera vintersäsonger med tävlingar och träningar på Idre Fjäll. Att nu få verka som ambassadör för Idre Fjäll känns därför både utmanande och roligt, säger Tove Alexandersson.

- Att utöka vår ambassadörsgrupp, som sedan tidigare består av Pernilla Wiberg och Robin Bryntesson, med en ung världsstjärna i orientering i form av Tove Alexandersson kommer att stärka varumärket Idre Fjäll, som träningsanläggning. Att denna satsning också sammanfaller med 40-årsjubileet av Idreveckan i orientering gör satsningen än mer intressant, säger en nöjd Joacim Johansson, vd Idre Fjäll.

För mer information kontakta:
Sofie Andersson, Marknads- och försäljningschef Idre Fjäll 0253-413 93, 070 534 13 93, sofie.andersson@idrefjall.se

Björn Bettner, för Tove Alexandersson, 076 282 77 19, tvav@tele2.se

• årets idrottskvinna
  • skidorientering
  • orientering

Idre Fjäll startade sin verksamhet 1968 och är en stiftelse bildad av Älvdalens kommun och Friluftsfrämjandet.

Idre Fjäll gillar familjer och familjer gillar Idre Fjäll. Både sommar och vinter är Idre Fjäll en av de ledande anläggningarna inom den svenska fjällvärlden. Det finns cirka 7 800 bäddar på Idre Fjäll och under ett år har Idre Fjäll cirka 510 000 gästnätter, varav cirka 150 000 är under barmarkstid. Idre Fjälls målgrupper förutom familjer är företag/konferens och idrott.