IDUN Minerals lanserar ny E-handelsplattform för rent mineralsmink.

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2017 12:20 CEST

IDUN Minerals nya e-handelsplattform.

Det svenska makeupmärket IDUN Minerals öppnar en helt ny E-handelsplattform, med fokus på att succesivt erbjuda kunder över hela världen rena produkter baserat på högrenade mineraler för alla hudtyper.

– Efterfrågan på smink fritt från onödiga tillsatser ökar ständigt.
Framförallt från andra länder som känner tillit till svenska make-up produkter.
För att möta behovet ifrån bl.a. exportmarknaderna har vi tagit ett nytt grepp om vår digitala närvaro. Meningen är utveckla en knytpunkt där vi erbjuder produkter, inspiration samt information om svensk mineralkosmetik,
säger Göran Agardh VD på IDUN Minerals AB.

För att läsa mer om IDUN Minerals rena mineralsmink och ta del av produkter och erbjudanden, besök den nya hemsidan här.

IDUN Minerals är en svensk makeupserie där basprodukterna enbart består av högrenade mineraler. Makeupen är utvecklad för att passa alla hudtyper, även den allra känsligaste. IDUN Minerals produkter har utvecklats i nära samarbete med svensk forskning och hudexpertis. IDUN Minerals foundation rekommenderas av Astma- och allergiförbundet. I serien ingår: foundation, puder, concealer, rouge, bronzer, läppglans, läppstift, ögonskugga, ögonbrynspenna, mascara, kajalpenna, eyeliner och nagellack. I sortimentet finns även tillhörande borstar samt en effektiv borstrengöring. IDUN Minerals säljs på apotek och på www.idunminerals.com

Kommentarer (0)