Pressmeddelande -

IDUN Minerals mineralfoundation – den enda kosmetiska produkten rekommenderad av Astma- och Allergiförbundet

Astma- och Allergiförbundets rekommendation hjälper konsumenter att välja produkter som är bra ur allergisynpunkt. IDUN Minerals mineralfoundation är den enda kosmetiska produkt som rekommenderas av Astma- och Allergiförbundet idag och som blivit Svalanmärkt. Märkningen innebär att produkterna är fria från allergen, parfym och irriterande ämnen i sådan mängd att det inte finns några kända, medicinska rapporterade fall.

– Vi är glada att kunna komplettera våra rekommenderade produkter inom området kosmetik. Vi hoppas att IDUNs mineralfoundation ska passa alla de som har en känslig hy, säger Maritha Sedvallson, förbundsordförande i Astma- och Allergiförbundet.

IDUN Minerals mineralfoundation består av högrenade mineraler och är utvecklad för att passa känslig hy. Personer som upplevt allergi av andra kosmetiska produkter eller har särskilda hudproblem, exempelvis acne och rosacea, har upplevt att huden blivit bättre tack vare IDUN Minerals foundation. Att produkten blir Svalanmärkt är en kvalitetsstämpel som skapar trygghet för kunden.

– Vi är mycket stolta över att vår foundation rekommenderas av Astma- och Allergiförbundet. Vi satsar hårt på att utveckla våra produkter så att de ska passa alla hudtyper och därför känns detta både roligt och hedrande för oss. Vi vill fortsätta hjälpa konsumenter att hitta produkter som passar deras hud, säger Caroline Thunstedt, kemist och produktutvecklare för IDUN Minerals.