If rekryterar Chief Marketing Officer med digital profil

Ifs nya marknads- och varumärkeschef heter Maria Ziv och har en bred erfarenhet inom såväl snabbrörliga och digitala konsumentvaror, samt besöksnäringen och direktförsäljningsbranschen. Hon kommer närmast från tjänsten som global varumärkes- och kommunikationsschef på Oriflame Cosmetics.

Ifs nya marknads- och varumärkeschef har lång erfarenhet inom flera olika branscher. På sin förra tjänst ansvarade hon för Oriflames varumärke och kommunikation på 65 marknader. Tidigare var Maria Ziv global marknadsdirektör på VisitSweden, där hon låg bakom den omtalade twitterkampanjen Curators of Sweden. Hon har också tidigare erfarenhet som europeisk annonschef på Apple och sitter i SOS Barnbyars styrelse sedan tre år tillbaka.

– Jag trivs i en innovativ miljö med ett tydligt digitalt fokus. Det är fantastiskt roligt att börja på If, där man har en stark kultur och där man framgångsrikt jobbat med digitalisering i flera år. De spännande kampanjer de gjort senaste åren har också bidragit till att If är en spännande arbetsplats för en kommunikatör. Prioriteringen nu kommer ligga på att ytterligare förtydliga Ifs positionering samt att koppla marknadsföringen ännu närmare affären. Jag ser verkligen fram emot att lyfta ett redan starkt varumärke ytterligare ett steg, säger Maria Ziv.

– Jag är mycket glad över att Maria Ziv har valt att börja hos oss. Hennes gränsöverskridande branscherfarenhet och hennes tydliga fokus på digital kommunikation gör henne perfekt för jobbet, säger Katarina Mohlin, kommunikationsdirektör på If.

Maria Ziv tillträdde tjänsten som Chef Marketing Officer med ansvar för marknadsföringen i de nordiska länderna och Baltikum den 30 maj.

• Företagsinformation

• marknads- och varumärkeschef