IFMA lanserar ny hemsida

"IFMA Sverige är en branschorganisation för alla i landet som arbetar med facility management", säger Erik Ahrsjö, ordförande i IFMA Sverige. "Med vår nya hemsida vill vi göra det enklare att nå ut med information om till exempel nya rön och aktiviteter inom området".

IFMA, International Facility Management Association, är det största nätverket och den ledande informationskanalen för aktörer inom facility management. Ahrsjö förtydligar: ”Facility management, vanligen förkortat FM, handlar om att koordinera den fysiska arbetsplatsen med individens arbete och organisationens produktiva processer. Kort och gott, att samordna samtliga stödfunktioner för totalt ökad effektivitet.” IFMA Sverige arbetar bland annat med att sprida kunskap och erfarenheter inom FM och anordnar regelbundet träffar i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Årligen arrangeras även Sveriges viktigaste händelse för branschen, Nordic Workplace.

Syftet med IFMA är att utveckla facility managers och andra aktörer så att de bättre kan svara upp mot kärnverksamheternas växande och växlande krav. Vi vill också före en dialog om kontoret som strategisk resurs för företag. IFMA är en världsomfattande professionell organisation med över 20 500 medlemmar i 126 avdelningar i 78 länder. IFMA Sverige deltar aktivt och kontinuerligt i flera internationella sammanhang.

”Med lanseringen av vår nya hemsida gör vi det enklare för våra medlemmar och andra intresserade att ta del av såväl IFMA i Sverige som IFMA i världen. Här finns information om alla våra pågående aktiviteter och träffar lätt tillgängligt”, avslutar Erik Ahrsjö.

Intresserad av mer information om IFMA Sverige? www.ifma.se

För ytterligare information:
Erik Ahrsjö, ordförande IFMA Sverige, tel 070-713 56 96, erik@ifma.se

• lokaler
  • international facility managment association
  • erik ahrsjö
  • hemsida
  • facility manager
  • produktiviteten i en organisation
  • produktivitet
  • effektivitet